The tales of Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Eva & Sophie - WaarBenJij.nu The tales of Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Eva & Sophie - WaarBenJij.nu

The tales of Buenos Aires

Door: Evita y Sophita

Blijf op de hoogte en volg Eva & Sophie

26 Februari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos!

Vijf dagen zitten we nu in Buenos Aires, een stad die groter is dan voor te stellen, die nooit slaapt, en waarvoor twee weken verblijven eigenlijk veel te kort is. Als dynamisch duo dat altijd in 3 sloten tegelijk stapt hebben we al een paar leuke anekdotas:

El avión y los bombones
In het vliegtuig van Londen naar Buenos Aires kregen we het geniale idee om een wijntje te bestellen, voor een goeie nachtrust (sowieso imposible, maar oke) Sophie had een doosje ferero rocher voor het ultieme luxe gevoel. Het feit wil alleen dat ze dit doosje twee keer liet vallen en hiermee de vloer van het vliegtuig tweemaal bezaaide met bonbons. En iedereen dacht dat we dronken waren van een wijntje..

Los cosas que faltan
Tot aan dag drie zijn we elke dag al iets kwijtgeraakt. Om Sinterklaas-chantage-technische redenen zeggen we niet wie de schuldige was, maar de eerste dag raakte er een tasje kwijt met toiletspullen, de tweede dag de kaartjes van de bustour (terwijl we pas op de helft waren) en de derde dag een flesje water. Voor de rest hebben we onze paspoorten, onze onschuld en elkaar nog, dus todo bien.

La ciudad Autonomico de Buenos Aires
We lopen ons helemaal suf in BA. Ons richtingsgevoel stuurt ons vaak de verkeerde kant op, dus we lopen ook nog wat extra kilometers. Maar BA is fantastico!! Een greep: Avenida de mayo (met zn dagelijkse staking), Palermo, casa rosario, markt in San Telmo, la recoleta (graf van evita), museo de bellas artes, la bomba (17 koppige percussiegroep, dikke aanrader!) teatro colon, y mucho más. Op de planning: strand van Uruguay, Tangoshow, fietstour (we blijven toch Nederlanders), la boca, fuerza bruta

Elebaires
De spaanse taalschool, gevestigd in een oud paleis is geweldig. We zitten met zn vijven in een klasje (Eva, Soof, Eline, Anton aus Swecia en Pieter de Piloot) van martín, een enthousiaste argentijn met een fascinantie voor talen. Hij kan zeggen; FRIENT (vriend) en GHUTSPOT (hutspot), definieert Nederland goed. We doen veel leuke activiteiten met elkaar, de Argentijnse bevolking is heeel vriendelijk!!

La Verguenza
Een opdracht voor les: beschrijf een genant verhaal (una verguenza). Sophie was net haar avión y bombones-verhaal aan het vertellen toen er weer een staking over de avenida de mayo liep. Wij extranjeros vinden dit heel bijzonder maar voor de Argentijnen is dit heel normaal. Eva moest tussendoor nodig plassen dus ging naar el baño. De deur klemt daar heel erg, dus met een gentle kick in the right direction dacht ze hem wel dicht te drukken... totdat haar voet ineens door het glas van de deur van een duizendjaar oud gebouw zat. Anton (die bij de wastafels stond) schrok zich dood en het glas lag zelfs in het kantoor van de staff. Una historia verguensoza..

Dit waren de verhalen uit Buenos Aires so far, maar er komt/is zoveel meer.. Blijf ons volgen!!!

Besos, Sophie y Eva

• 28 Februari 2014 - 12:30

Mim Kemps:

lieve sophie, de dag na je vertrek waren we gezellig op bezoek bij je ouders en waren we getuigen van je eerste berichtje uit BA. dat viel natuurlijk in zeer goede aarde!! intussen jullie weblog doorgemaild gekregen en jullie verhalen al gelezen. nou dat komt wel goed met jullie. wat een gezelligheid, energie, enthousiasme en humor lees ik in jullie berichten. maak er een mooie tijd van samen, alle ingrediënten zijn aanwezig! tussen de bedrijven door blijven we jullie natuurlijk volgen,
    veel liefs uit swifterbant, paul en mim

• 04 Maart 2014 - 21:24

Theo En Mieke Buzing:

Hallo Luitjes
    Natuurlijk volgen we jullie met enige jalousie.Hoe was Carnaval over de grens?Echt zuidelijk?
    Laat je niet inpalmen door mooie jongens met fraaie verhalen!!!Nog een paar dagen cursus-krijg je een diploma?-en dan naar de kinderen;dat wordt spannend.
    Sophie voor Mevr. v. K was je te snel vertrokken:ze had een reisstrijkijzer voor je!!!!Wij zagen het al in
    een rugzak zitten.
    Geniet en kijk je ogen uit.Jullie oren komen ook vast niets te kort. Liefs uit Druten